måndag 3 maj 2010

Trött - tröttare - knastroll

Orken är som bortblåst. Sjukt trött konstant.
Behöver semester, eller i alla fall få sova ett par-tre dygn i sträck.
Bristen på vila börjar sätta sina spår.
Jobbar fem dagar i veckan, sjätte dagen har jag baby- och minisim i Falun (som förövrigt är jätteskoj och jag önskar jag kunde försörja mig på det), så jag har egentligen bara söndagen att vila.
Men maken och jag jobbar om varandra, så ofta jobbar han helger och då vill ju barnet ändå kliva upp lika tidigt som (eller tidigare än) vardagar när han ska till dagmamman. Och så är det en massa annat som måste göras då.
Hemmet ska skötas, barnet ska passas, jobbet ska jobbas.
Tiden räcker liksom inte till för mig, dygnen behöver fler timmar!

Är fasansfullt duktig på att prioritera allt annat före mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar