onsdag 12 maj 2010

Det nappar...

Denna blus har legat tillklippt länge, men eftersom orken har varit på semester hade den fått jäsa på sig lite. I går kväll fick den sig dock en omgång i symaskinen, och blev faktiskt färdig!

Gjorde slut på den sista lilla snutten snedslå jag hade kvar till halsringningen.
Om ni undrar varför Fisen nästan alltid bara har blöja på sig förutom det plagg han modellerar, så är det för att bästa tillfället att prova kläder på honom är precis efter morgonblöjsbytet, för då är han vanligtvis på strålande humör.

I "att sy ihop" högen ligger nu ett par turkosa stretchfrottémuddisar som kommer matcha blusen utmärkt.

Mönster
Eget: Raglanblus

Bra
Blev väldigt fin, och passade Fisen utmärkt.

Dåligt
Sprundet i halsen hade inte behövt vara fullt så djupt som det blev, men det kvittar egentligen.

Tyg
"Hitta Nemo"tyg från MG-tyger
Snedslå från mormor

---

Sen ville jag passa på och visa en bild som jag är så glad att jag har. Min morfar var faktiskt väldigt svår att fånga på bild. Denna bild är tagen på vårt bröllop/Fisens namngivning, 15/11 -08.
Det är min mormor, morfar och Fisen, som då var skruttiga 8 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar