torsdag 6 maj 2010

Solhatt och sjukt barn - igen...

Trots brist på ork lyckades jag kasta ihop en solhatt åt Fisen i går. Mönstret får jag tacka Lillagryn för, eftersom jag kopierade det av henne på vårt sylan.
Gör ett besök på hennes blogg vettja, hon gör fantastiskt fina saker!
Och helt underbart söta små fotingar.
Den sitter nästan perfekt på Fisen, kullen skulle varit lite längre, kanske en centimeter bara så hade det varit en perfect match.
Monteringen blev inte heller perfekt, men duger. Så trött som jag var är jag glad att det alls blev en hatt. Varannan tårtbit med en fisk och varannan helgrön.

Mönster
Lillagryn

Bra
Blev sååå fin!

Dåligt
Att sömmarna inte möts perfekt på kullen, och att den kunde varit aningens längre.

Tyg
"Hitta Nemo" tyg från MG-tyger
Orange foder (trikå) från Olssons Tyger
---
Och så har mitt älskade lilla busiga barn lyckas åka på en rejäl förkylning, med allt vad det innebär. Tänk att en så liten näsa kan innehålla så mycket snor. Fantastiskt!
Myser med "gung" (filten) i soffan och tittar på Pingu.

Håller hårt i både "gung" och "bä".

En frisk kille ser inte ut så här... Är inte så här stilla... Är inte så här varm.
Men "bä" ser glad ut i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar