söndag 30 maj 2010

Ännu ett sylan avklarat!

Jisses vad kul det är, att träffas med sina maskiner, tyger, trådar och mönster, och inspirera varandra! Är så glad att jag träffat dessa tjejer!
Även denna gång blev en del producerat, dock inte så mycket som jag siktat på för jag var så trött.
Men godkänt ändå.

Först ut har vi en sval och skön liten skjorta i bomull. Tyget är en gåva från Maria i skänkestråden på Facebook. Tack!
Jag kan dock inte bestämma mig om mönstret på tyget är vita pepparkakor, blommor eller moln. Fint är det då i alla fall!

Bortse från det lortiga barnet, vi har varit ute och lekt i finvädret hela dagen, och då blir det så. ;)

Det producerades även två byxor och en skjorta till, men min lilla linslus kom rätt bra i vägen vid fotograferingen så jag gav upp.
Ena byxan syns på bilden, medan den andra (gul grövre jersey med gröna muddar) redan åkt i tvättmaskinen efter ett litet missöde vid matningen. Så kan det gå när man inte fotar innan barnet får använda kläderna.
Skjortan är en present, sydd i ett härligt bomullstyg med djur på. Hoppas mottagaren ska bli glad.

Mönster
Eget: Muddbyxa och raglan

Bra
Gillar verkligen mitt raglanmönster i skjortmodell

Dåligt
Fotmuddarna på den randiga byxan känns lite för breda, får se om de behöver tightas till sen.

Tyg
Gul jersey och bomull med djur från Tradera
Randig jersey och lime mudd från Stoff&stil
Gräsgrön mudd från mjukatyger
Ljusblå bomull med moln? pepparkakor? blommor? från Maria
Vit snedslå från Ylva (Tack!)
Gul snedslå från RosaHuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar