fredag 7 maj 2010

Knatte-hatt

Av ett infall modifierade jag lillagryns solhattsmönster till en knatte-hatt nu i morse. En mjukiskepa med bred skärm.

Blev riktigt bra, även om jag nästa gång inte kommer göra skärmen varken lika bred eller lika lång. Helt enkelt sy skärmen mer kompakt.

Mönster
Lillagryns solhatt modifierat

Bra
Blev cool

Dåligt
Inte helt nöjd med skärmen

Tyg
Do-redo av mormors gamla jeans

---

Sen tror jag inte jag tidigare nämnt vilken liten grabb jag har.
Favoritleksakerna är för tillfället dammsugaren, en hårfön, en mobiltelefon, kökssakerna och dockan.
Min grabb går alltså emellan att laga mat, leka frisör, städa, "ringa mommo" och ta hand om sin bebis.

Eller det bästa av allt är väl när man kan kombinera lekarna, som här ringer han mormor och städar samtidigt. Toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar