torsdag 13 maj 2010

Frottémuddisar - check!

Sådär ja, då blev även frottémuddisarna färdigställda.
Blev riktigt bra, bra vidd och längd som han har att växa i.
Långa muddar som dels gör så byxan inte hasar ner, samt att han inte snubblar på byxbenen. Storleken är troligen 98/104.
Har frottén i flera färgställningar (grön, röd och brun), så det blir definitivt fler byxor!
Überhärliga!

Mönster
Eget: Muddbyxor

Bra
Blev underbara!

Dåligt
Inget dåligt denna gång.

Tyg
Stretchfrotté från "Tornugglan" på Tradera
Mudd från RosaHuset

---
Har också börjat knåpa på en klänning åt mig själv.
Köpte ett tyg från MG-tyger, som jag hade missuppfattat lite.
Är randigt i olika röda toner, men med glitterränder också, och det klär inte sonen i.
Så då fick det bli åt mig i stället.
Får se om jag vågar visa den med eller utan mig själv innuti sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar