lördag 20 mars 2010

UFO utrotning pågår...

Men först en raglan (stavning?) tröja. Första gången jag provar sy en tröja, och förutom att jag och min maskin inte riktigt var överrens om hur vi skulle sy i stretchigt tyg blev den riktigt ok.
Först nu efteråt, när allt var klart, upptäckte jag att jag missat en hel ratt på maskinen, den som ställer pressarfotstrycket. Nu när den är funnen så blir nog nästa försök bättre.
Satt bra på fisen, även om jag såhär i efterhand skulle valt att smalna av den då den i mitt tycke blev aningens för bred på min fis.
Kortet är taget efter en hel dags användande med både glassätande och annat kladd, så bortse från eventuella fläckar tack. :)
Tygvalet är gjort för att matcha clownbyxorna i tidigare inlägg.
Nummer två ut är ett par shorts åt fisen i härligt solgul manchester.
Ska bli spännande att se hur de sitter i morgon.
Nöjd? Ja.

Sist ut har vi härliga muddisar i 50-tals inspirerat tyg ur farmors gömmor.
Tänkte först ha brun mudd, men den var slut, så då fick det bli vit.
Tja, det funkar ju, men brun hade varit snyggare.


Mönster
Egetritat, både muddisar, shorts och tröja.

Bra
Tycker verkligen det är skitkul att sy, och ännu roligare är det att det mesta funkar så bra! :)

Dåligt
Att jag mitt nöt inte hittade ratten förrens efterråt, så sömmarna på tröjan blev bubbliga.

Tyg
Röd jersey från Tradera
50-tals inspirerad bomullsväv från farmor
Manchester från farmor
Mudd från Rosa Huset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar