onsdag 24 mars 2010

Presenter och tröjor i kubik

Tänkte börja med att visa vilken underbart fantastiskt fin present jag fick i går av Ida och Moa, mina små simelever som tyvärr inte kunde fortsätta simma. Ida har själv skrivit kortet och valt present, och jag är sååå glad i den! Härliga unge, vad jag kommer sakna dig!

En t-shirt har knåpats ihop också, i samma mönster som tidigare. Är för tillfället helt kär i min maskin, för den gör precis som jag vill. Lycka!
Mönsterpassningen är felfri, och tröjan är fållad med fuskoverlock.

Detaljbild på raglansömmen och mönsterpassningen.

Sen blev det också en långärmad tröja i samma modell men med långa ärmar samt mudd i midjan av jerseytyget.
Ångrar så här i efterhand att jag inte satte mudd i ärmslut med, men det går snabbt att knåpa dit.

Mönster
Egetritat Raglan

Bra
Att allt går precis som jag vill för tillfället, är så härligt att sy då!

Dåligt
Att jag inte satte dit mudd i ärmslut på en gång på den långärmade tröjan.

Tyg
Röd jersey från tradera
Svart/vit randigt t-shirttyg från Tradera
Röd/vit randig trikå från Tradera
Mudd från RosaHuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar