söndag 21 mars 2010

Stjärnor i frotté

Dessa tyger köpte jag när fisen var nyfödd, för att sy dyna med mera till hans vagn i. Men det blev såklart aldrig av.
Det orange tyget med vita stjärnor är en handuk och det vita med orange stjärnor är en strandklänning.
Blev en härligt mjuk dress, som kan bäras tillsammans eller var för sig.
Byxorna är sydda i mitt vanliga muddbyxemönster, som funkar kalas på min lilla fjärt.
T-shirten är efter samma mönster som tröjan i förra inlägget, men avsmalnad och med korta ärmar.
Nu när jag hittade ratten som justerar pressarfotstrycket så kom jag och maskinen mycket bättre överrens.
Inte en bubbla så långt ögonen kan nå. :)

Mönster
Egetritat, muddbyxor och raglan

Bra
Passformen, utförandet och allt! Skitnöjd faktiskt. :)

Dåligt
Att jag har så lite av tygerna, skulle gärna sy mer i dem!
Sydde först halslinningen för tight, så det var bara att göra om - göra rätt.

Tyg
Orange frottéhandduk med vita stjärnor från Hemtex
Vit stretchfrotté med orangea stjärnor från H&M
Mudd från RosaHuset

2 kommentarer:

  1. vit stretchfrotte från H&M? Har de tyger nu också? Jag vill hitta rolig stretchfrotte, men de jag hittat har inte varit så kul tyvärr...

    Snyggt! :)

    SvaraRadera
  2. Nja, H&M har ju inte tyger på metervara.
    Stretchfrottén var från början en strandklänning.
    Jag har också prolem att hitta stretchfrotté, men tror det blir bättre till sommaren (hoppas i alla fall).

    SvaraRadera