tisdag 16 mars 2010

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Satte mig ner i går kväll för att sy ännu en byxa åt fisen, som nu inte har någon akut byxbrist längre tack vare min produktivitet.
Satt och skissade ett tag, och ut kom detta:

Det råkade bli en klänning av byxan, helt spontant.
Har ingen klänning hemma, eftersom jag bara har en liten kille, så chansade på allt. Blev riktigt bra om jag får säga det själv.
Härmed döper jag denna modell till "Madicken"!

Klänningen kommer gå till en liten tjej som simmar i en av mina minisimsgrupper, hoppas den kommer användas flitigt till sommaren. Luskade nämligen ut att hennes favoritfärg är blå, så den ska nog gå hem. Helst ska den bli så skitig som det bara går, då vet man att den varit uppskattad!

Mönster
Egetritat

Bra
Trots grova uppskattningar så passade klänningen riktigt bra, i alla fall på min fis. Skulle dock kunna varit bredare i ryggen.

Dåligt
Kom på hur jag skulle lösa knäppningen försent, så en ful söm sitter mitt fram vid "knappflärpen".

Tyg
En av mormors kjolar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar