måndag 8 november 2010

Syfestivalen

I helgen stundade den efterlängtade syfestivalen i Stockholm.
Jag och tre tjejer till av syLANarna sökte oss till mer sydliga breddgrader för att kunna deltaga i detta evenemang.
Det blev en jättekul, intensiv och fantastisk helg!
Men trött är jag, helt slut...

Mycket blev köpt, kom därifrån med fyra sprängfulla kassar underbara tyger.
Velour
Övre raden från Kameleont Design
Mittersta raden från JNY (ääälskar hennes tyger, så härliga mönster och färger!)
Understa från MG-tyger (detta tyg bara skrek pyttebebisparkbyxor med fot till mig, och vem är jag att säga emot?)

Sen har vi fantastisk jersey från Znok
Hur härliga är inte dessa mönster?

Interlock med flodisar från Znok (Cetho) och stjärnor från Kameleont Design.

En stuv underbar mintgrön stretchfrotté med flossad insida hittade jag hos MG-tyger, kommer bli en kanon pyjamas till min lilla fis som jämt sparkar av sig täcket.

Och sist men inte minst köpte jag faktiskt ett tyg till mig själv, som jag tänkte sy en klänning eller tunika i. Mjukt och stretchigt. Precis mina färger: turkos, orange, grön och brun. Lite grilligt kanske, men jag föll pladask!

Sammanfattningsvis:
Intensiv men galet rolig helg.
Det enda negativa var väl bristen på ätmöjligheter på mässan, och att tygbudgeten inte är obegränsad.
Hade önskat mer syrelaterat, nu kändes det som det var mest handarbete.
Lite fler tygleverantörer hade önskats, som jofotex till exempel.
Fram för mer ekologiskt!
Nästa års syfestival är redan inbokad i kalendern. ;)

2 kommentarer:

  1. wow jag önskar jag kunde sy =)

    Har alltid velat kunna men aldrig lärt mig. Blir väldigt avis på er som kan ha ha =)

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint du hade i dina kassar. Nu är det bara att sy så symaskinen glöder!

    SvaraRadera