fredag 12 november 2010

Ännu en...

Kunde inte låta bli att sy en ny prototyp med de förändringar jag listade i förra inlägget.
Livet är delat med knäppning, jag har sytt infodring istället för snedslå i halsringningen och kortat kjoldelen lite. Dessutom syddes ett lagt veck mitt bak på klänningen också.

Sydde knapphålet lite för stort, tänkte först ha en annan knapp men ångrade mig. Den lila blev så fin till. Får se om jag byter den till en större knapp sedan, får tänka på saken.
Gillar dekorationssömmarna som har en praktisk funktion också, de håller infodringen på plats.

Snedställda manschetter bryter av, provade med gummiband, men måste helt ärligt säga att det inte såg så bra ut så jag klippte bort det och gjorde så här istället.

Så slutligen en bild på det lagda vecket mitt bak, gav baksidan lite mer liv.

Mönster
Eget; "Nelly" klänning

Bra
Blev väldigt fin!

Dåligt
Att jag inte har en egen liten tjej att sy små klänningar till.

Tyg
Bomullstyg från faster
Snedslå tradera
Knapp svärmor

1 kommentar:

  1. Kanske skulle beställa en julklänning till Linnéa från dig... har inte hittat ngn på stan som jag gillar.....vad kostar en sådan....?

    SvaraRadera