torsdag 16 september 2010

Underbara moln

Efter ett byte med världsbästa Anna (som inte vågat sig på att blogga ännu) är jag nu ägare till några bitar av JNYs fantastiskt fina moln och fordon. Har klämt och suktat efter dessa tyger sedan vi fick sådana av Jenny till Projekt Prematur, men inte haft råd att beställa, så denna lösning var perfekt! Hoppas du gillar 70-tals tygerna du fick i bytet! Velourbiten räckte preciiis till en tröja åt fisen...

Hela tröjan är i de underbara velourmolnen, och helt ihopsydd på min alldeles egna overlock. Jag är kär, i både tyget och maskinen!

Sen knåpade jag ihop en liten långtröja/tunika som en alldeles ny tjej ska få. Mina kompisar har nämligen blivit föräldrar för första gången, och det är väl klart att lilla L ska ha ett alldeles eget Knastrollsplagg! Hon kommer dock att kunna använda den länge, då den blev lite stor.

Mönster
Eget; raglan och moddat raglan

Bra
Älskar verkligen molnen!

Dåligt
Att molntygerna är så dyra... :(

Tyg
Vit mudd från Stoff&Stil
Molntyger från JNY via Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar