söndag 5 september 2010

Gårdagens sylan...

Resulterade i förvånansvärt lite, kanske för att vi kom igång relativt sent, och kanske för att vi pratar bort så mycket av tiden...
Men sällskapet är gott och maten var god, så allt är i sin ordning.

Nu har vi i alla fall börjat komma igång med prematurkläderna, och Astrid (lilla gryn) har med hjälp att ett intensivt teamwork med Sara börjat få fason på sin nya täcksömsmaskin med kantbandare. Jäklar vad snyggt det blir!
Två prototyper fick vi i alla fall fram, i yttepyttestorlek.

Själv fick jag två långkalsonger, en tröja, ett par tights och ett par muddbyxor klara. Dessutom har jag flertalet plagg som bara ska muddas och sen är de klara (kidnappade Ylvas (Yla!) overlock igen och kastade ihop dem). Dock fanns inte tid för färdigställande, så det får jag ta nån kväll i veckan tänkte jag. Om jag orkar...

Vi kroknade också tidigare än vanligt, redan vid 23 gav vi upp. Det var många av oss som skulle upp och iväg tidigt nu på morgonen. Som ni märker så blev inga bilder tagna i går, kameran låg lämpligt kvar hemma i köksfönstret. Uppdaterar i alla fall i kväll med det jag fick sytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar