torsdag 28 oktober 2010

Inköp och inventering

Jag gick nyligen ihop med en vän och beställde hem en laddning tyg från Jofotex, vilka fantastiska tyger säger jag bara!

Allt på bilden utom den röd/vitrandiga (som kommer från MG-Tyger) är från Jofotex.
Vilka färger, vilken känsla. Jag njuter! Allt i velour såklart.

Mer velour... Bilarna kommer från Ohlssons och stjärntyget från Jofotex.
Hade ju det här stjärntyget i Lime/turkos och är så kär i det, den här färgställningen gjorde mig inte besviken.

Sen har vi alla mina enfärgade velourer, blandat från Ohlssons, Stoff&stil, Jofotex och Ohlssons.

Näst ut kommer interlocktygerna jag har hemma för tillfället.
Pingviner, monster och robotar från Stoff&stil.
Ubåt och flodisar från Znok.

Sen har jag inte kunnat låta bli att köpa på mig collegetyg, som är skönt att bära och skönt att arbeta med. Allt utom den högra gröna och den grå (Stoff&stil) kommer från MG-tyger.

2 kommentarer:

  1. Wow å Herregud vad tyg!! Har du köpt allt det nu eller har du samlat ihop och fotograferat det du hade?
    Vad mycket fina saker du kan göra nu, ska bli kul att se!

    SvaraRadera
  2. Jag har samlat ihop och fotat det jag hade, såklart. Jisses vad dyrt annars! :P
    Det ska bli riktigt kul att skapa nu, tygerna talar till mig. :)
    Tack för i helgen!

    SvaraRadera