tisdag 26 oktober 2010

Monster och byxor

I lördags var det dags för ännu ett sylan, trots att jag var dyngförkyld med hög feber kunde jag inte hålla mig därifrån. Det blev inte så mycket producerat för min del, satt mest och tittade vad de andra hade för sig och insöp vår gemenskap.
Vi fick några tofflor klara (till neonatalen) men jag hade glömt min kamera hemma, så några bilder kan jag inte bjuda på.

Dessa byxor har dock fastnat på bild. De gröna kastade jag ihop här för några dagar sedan när jag insåg att fisen inte hade några rena byxor. För det är ju så mycket enklare att sy nya än att tvätta (i alla fall när det är sent på kvällen så de inte skulle hinna torka till dagen därpå). De randiga färdigställdes på sylanet.

Sen fick jag klar 1/3 av en julklapp till en släkting. Bara 2/3 kvar "to go". Dock råkade han bli lite vindögd, får se om jag orkar sprätta och sy om eller om han får vara så.

Mönster
Eget: smala muddisar och monster

Bra
Älskar mitt nya byxmönster! Mitt emellan muddisar och tights - perfekt!

Dåligt
Att monstret råkade bli vindögt

Tyg
Lime och turkos fleece från Ohlssons tyger
Lime/vinrödrandig och lime velour från MG-tyger
Lime mudd från Stoff & Stil
Namnlappar från World Wide Label
Fyllning från en slaktad hotellkudde
Knappar från svärmor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar