torsdag 1 juli 2010

Den som inga byxor har

Fisen växer så det knakar, och jag har precis insett att han växt ur näst intill alla sina köpebyxor (som köptes innan jag kom igång med syendet, och nått enstaka plagg efteråt från reor). Men jag har visst inte producerat så mycket som jag trodde, så byxbristen blev uppenbar.
Vad gör man då som arm mamma till en byxlös pojke?
Jo - man syr nya, längre byxor.

Men först vill jag visa förbättringen jag gjort på fleecetröjan jag sydde häromdagen:

Namnet såg så tråkigt ut, så det fick en dekorsöm i orange som extra detalj. Namnet "poppar" bättre nu, lyfte verkligen helheten. Mycket nöjd!

Sen har vi en triss i stretchfrottémuddisar, röd, orange och solgul. De orangea och gula har redan hunnit användas, så bortse från fläckarna på dem.

Ett par mysiga muddisar i randig trikå föddes också. Dessa har legat utklippta JÄTTELÄNGE, men jag har aldrig kommit mig för att sy ihop dem förrens nu. Såklart är mönsterpassningen perfekt. Det kanske inte syns så bra, men tyget är turkos/brunrandigt och muddarna är bruna.

Ett par shorts fick det bli också, i brun stretchfrotté. Gjorde benmuddarna lite längre och smalare, för att sitta lite mindre pösigt över fisens ben. Får se hur de passar i morgon när han vaknat.

Mönster
Eget; Muddisar

Bra
Gillar verkligen hur dekorsömmarna på tröjan lyfte hela namnet
Och sen vem kan inte älska stretchfrotté?

Dåligt
Glömde sy i namnlappen i de randiga byxorna

Tyg
Brun och röd stretchfrotté från Tornugglan
Orange och gul stretchfrotté från MjukaTyger
Brun mudd från Stoff&Stil
Röd och gul mudd från MjukaTyger
Orange mudd från MG-tyger
Randig trikå från RosaHuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar