lördag 10 april 2010

Hemlisarna överlämnade...

...och därför "safe" att blogga om. ;)
Först ut har vi första tjuvtitten, som består av en liten grön blus.
Tröst till vinnaren av tävlingen jag hade tidigare för att det tagit så lång tid att få vinsten.
Sydd efter mitt raglanmönster men breddat eftersom tyget är stumt.
Spetsresår i alla öppningar och sprund med knäppning i halsen.
Näst på tur har vi en liten t-shirt till samma söta tjej.
Långa muddar pga att jag hade så sjukt lite av det blommiga tyget.
Blev väldigt söt.
Dessutom vet jag att favoritfärgen är blått, så jag hoppas den ska vara till belåtenhet.
Sedan har vi då vinstbyxan.
(hänger knasigt, därav ser ena byxbenet konstigt ut)
Funderade länge hur jag skulle göra, och valde tillsist att sy en helt ny byxa.
Inte kul att ge bort något man fått så negativa känslor inför...
Så vinstbyxan blev en sjuttisbyxa med knäppning på axeln, med detaljer i samma gröna tyg som blusen.
Tänkt lite som en syskonmatchning om man så vill, med storasyster i blus och lillasyster i byxa.
Byxan är ofållad i nederkant då jag inte hade damens beninnerlängd och ville inte sy byxan för kort.

Gillar verkligen denna form på fickorna, känns väldigt retro, lite paisley på nått vis.

Mönster
Eget; Sjuttis och Raglan

Bra
Äntligen blev vinsten klar och överlämnad!

Dåligt
Både den blommiga trikån och manchestertyget är slut.

Tyg
Grönblommigt tyg från ett spjälsängspåslakan, Tradera
Manchester från Tradera
Trikå från Tradera
Mudd från RosaHuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar