måndag 3 januari 2011

Varm och gosig pyjamas

Lillkillen sparkar av sig täcket om nätterna och vaknar ledsen av att han fryser. Inte bra.
Därför fixar mamma en mysig pyjamas i underbar tjock stretchfrotté med flossad (uppruggad = supermjuk) insida!

Denna gång vågade jag mig på att sy en dragkedja i raglansömmen istället för tryckknappar, och blev väldigt nöjd. Kom mig äntligen för att prova blixtlåspressarfoten, och kan man tänka sig, det gick som en dans att sy dragkedja med den. Varför har jag inte använt mig av den tidigare?

Storleken blev 110/116 denna gång, för att fisen ska ha nått att växa i, eftersom han uppenbarligen växer som ogräs pojkvaskern. De orangea detaljerna mot den ljusgröna frottén känns fräscht och glatt. Riktigt nöjd med denna!

Mönster
Eget; Raglanpyjamas

Bra
Blev ju hur bra som helst!

Dåligt
Att jag inte provat blixtlåspressarfoten förrens nu.

Tyg
Ljusgrön tjock stretchfrotté med flossad insida från MG-tyger (köpt på syfestivalen)
Orange mudd från Stoff & Stil

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar