onsdag 5 januari 2011

Mysig tröja i velour

Jag gillar kläder som matchar, det kan jag villigt erkänna. Det märks alltid när det är fisens pappa som klätt honom, missmatch deluxe. Dock gillar jag inte "hela-familjen-matchning-a´la-träningsoverall" utan matchat per individ.
Eftersom jag gillar när det matchar, så är det ju praktiskt med plagg som matchar mot mycket.

Den här mjuka och sköna tröjan i velour har fisen byxor i både orange, limegrönt, coboltblått och rött som matchar. Och jeans då såklart. Dessutom har han byxor i samma randiga tyg. Perfekt!
Valde orangea muddar för att bryta av lite.

Mönster
Eget; Raglan storlek 110

Bra
Att tröjan passar till så mycket

Dåligt
Näh... Tror jag ska skippa den här rubriken snart.

Tyg
Randig velour från Kameleont Design
Coboltblå velour från Jofotex
Orange mudd från Stoff & Stil

Dagens fundering
Varför kniper jag ihop låren när jag tappar nålar? Det gör ju ont!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar