fredag 31 december 2010

Årskrönika

2010 var året då jag återupplivade mitt intresse för att sy, och det rejält.

När jag var liten sydde jag mycket, från det jag var så stor att jag kunde hålla en nål till högstadiet ungefär. Hade en byrålåda hemma hos min mormor med tyger och annat smått.
I högstadiet sydde jag bara när vi hade syslöjd, tyckte det var rätt tråkigt, eftersom vi inte fick välja själva i den utsträckning vad vi skulle sy och vilka tyger vi skulle använda. Gillade inte ramarna.

Så vaknade då sylusten igen, över 10 år senare, en kall kväll i februari. Det första jag gav mig på var ett par do-redo jeans och en body till Fisen. Ritade mönstren själv och sydde som jag ville. Resultatet blev över förväntan!
Sedan dess har jag hållit igång och maskinen gått varm.

Under året har det även investerats i en overlockmaskin (I LOVE!) och en hel drös med tyger. Inspiration och sylust finns det gott om, men tiden lite sämre.

Träffade också mina kära vänner i Sy-LANet under året.
Tack Sara, Ylva, Astrid och Ida för att jag fått lära känna er!

Även sytråden på FL har varit mycket givande, där kan man kasta ut vilka dumma frågor som helst och få många bra svar.

Tack också till alla mina läsare, era kommentarer värmer mer än ni kan tro. :)

Ha en underbar kväll i kväll, och ett fantastiskt 2011!

Gott nytt år!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar