måndag 5 april 2010

Det klipps och sys i mitt hus...

Sedan förra inlägget har jag kunnat konstatera att första försöket till pyjamas inte alls passade min knubbis. En spinkis sitter den nog bra på men inte min fjärt.
Så är det nån son har en spinkis i storlek, tja, 80-92, kan ni få en pyjamas av mig.

Ett nytt tappert försök resulterade i pyjamasen ovan.
Härligt vårigt randig tyg, som stretchar i alla möjliga och omöjliga ledder.
Denna gång passade den perfekt.
MEN
Man SKA inte sy när man är för trött. För tadaaaa, kuvertringningen hamnade på ryggen!
Bara ett skönhetsfel, påverkar ju inte funktionen.
Men ack så irriterande!

Sedan kommer ännu en preview, på ett hemligt plagg till en hemlig mottagare.
Hade väldigt lite av tyget, så fick göra lite spännande lösningar.
Ni får veta mer sen när plagget är levererat.

Mönster
Eget; Pyjamas v2 och hemligt

Bra
Passformen på pyjamasen blev precis som jag ville ha den, och den funkar utmärkt!
Fisen har redan sovit två nätter i den och verkar trivas. :)
Lösningarna på det hemliga plagget blev så bra, trots att jag var tveksam på om tyget över huvud taget skulle räcka.

Dåligt
Att jag vände ringningen bak och fram på pyjamasen, och att det fina blommiga tyget nu är slut.

Tyg
Randigt och blommigt tyg från tradera
Mudd från RosaHuset

Övrigt
Pyjamas till smalis skänkes, den som syns i föregående inlägg, hör av dig vid intresse!

1 kommentar:

  1. Jag har en spinkis och tackar inte nej till en pj..... :-)

    SvaraRadera