fredag 23 april 2010

Äntligen lite ork...

När barnet sover över hos farmor och farfar så får man passa på att fota och blogga lite.
Förövrigt så ska jag sy MASSOR i morgon!
Ska nämligen på något så nördigt som Sy-LAN efter badet. Ska bli hur kul som helst!
Kommer komma ett fotoreportage i bloggen senare, om jag kommer ihåg kameran det vill säga.

Först ut har vi en t-shirt i samma material som jag tidigare sytt shorts i åt fisen. Använde dem som sagt som pyjamas förra veckan när vi var till mina föräldrar.

Sen har vi muddbyxa och t-shirt i härligt randigt tyg. Dock inte tänkta att ha tillsammans då det blir lite väl randigt för min smak.

Självklart är mönsterpassningen flawless.


Sedan har jag färdigställt en sittdyna åt fisens kusiner.
Tyget är något galonliknande som var drygt om sjutton att jobba med. På en dyna har jag knäckt 3 jeansnålar, trots att jag varit försiktig.
Galet!

Svägerskan stod för materialet, och hade köpt vita knytband. Hittade dock detta underbara turkosa band i mina gömmor som passade superbra till, så jag hoppas hon förlåter mitt snedsteg.

Mönster
Eget: Raglan, muddbyxa, dyna

Bra
Är så nöjd med mitt raglanmönster.
Dessutom blev mönstret till dynan kalas.

Dåligt
Att det limerandiga tyget är slut.

Tyg
Rostrandigt tyg från MG-tyger
Orange mudd från MG-tyger
Brun mudd och limerandigt tyg från RosaHuset
Grön galon från RosaHuset
Band från Olssons Tyger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar