måndag 28 oktober 2013

Klänningskavalkad och byxor till fisen

I helgen gick höstens Syfestival i Älvsjö av stapeln, och jag var givetvis på plats. Efter att ha åkt tåg i 2½ timma utan att komma någonstans (signalfel och vändande tåg) så kom jag äntligen iväg.
Med mig hade jag min fina mamma och vännen Therese. Vi gjorde en helhelg av det hela med hotellövernattningar och god mat. Riktigt lyx. Fynden kommer i ett senare inlägg ( för vi som lunchade på lördagen kom fram till att allt vi köpt under festivalen var fynd... ;) ).
Men innan jag åkte så var jag för en gångs skull lite kreativ.

 Först har vi en klänning i Delatezz underbara blommiga jersey med kjol i ekologisk bambuvelour. Jag är dock inte helt nöjd med matchningen på denna, det var lite för mörkt i rummet när jag arbetade, så den kommer få en ny kjoldel så fort jag kan bestämma mig för färg. Lutar mot turkos.
På andra plats har vi en klänning i Znoks ljuvliga stjärnor med petrolblå stretchfrotté i kjolen. I love!
Båda dessa har trekvartsärmar.

Som trea har vi min favvo, en fantastisk klänning som osar solsken, solmogna citroner, nyklippt gräs och c-vitamin! Överdel i Znoks violer, min sista lilla snutt *snyft* och kjoldel i mjukaste ekologiska bambuvelour. Hade den på mig på fredagen på mässan och fick många komplimanger.
Sist ut i klänningsracet har vi en klänning i Znoks härliga kurbitz.
På dessa blev det kort ärm (pga tygbrist) som jag förlängde med bred mudd.

Alla fyra klänningarna är mitt eget mönster med helskuren kjol som ger härlig vidd och fint fall. Helt klart en favorit. Jag klantade till det med namnlapparna, så de fick sitta o halsmudden. Funkade det med.

 Sen färdigställde jag också tunikan som Therese sytt åt mig, var bara fåll och mudd kvar så det var gjort på en pisskvart. ;)
Mönstret är Ulla från Mamu Design.

Sen behövde fisen brallor också, så fyra sådana fick det bli, två i velour och två i stretchfrotté.
Mitt vanliga, egenritade mönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar