måndag 26 mars 2012

65 mil enkel resa

Dödsföraktande stirrade jag faran i vitögat och kastade mig ut på en våghalsig resa genom vårt avlånga land. I flygande fläng antogs resan och vips var jag i Skåneland, där de inte kan prata svenska och är förvirrade över ballar.
Mycket skratt, massa mat, härlig gemenskap och lite sytt blev det.
Shopping stod också på schemat.

Nätta sisådär 15 meter råkade följa med mig hem.
Tyger från Znok, Gittes tygkälla, Liandlo och Stoff&stil.

Fyra t-shirtar åt fisen blev det.

Tre par byxor.

Och fem shorts. Det femte paret hittar du här under...

De fick jag nämligen broderade med mina kiss&bajshundar!
Så nu är de stygnsatta, möjligheterna är oändliga.
Nu fattas bara en broderimaskin...
Närbild på hundarna.

Framsidan.

Baksidan.

8 kommentarer:

  1. Men så underbara kläder du sytt! Och vem "äger" dina stygnsatta hundar?? Dom bara skriker VILL HA i mej...

    SvaraRadera
  2. Så mycket fint! Både alla tyger men framför allt plaggen!

    SvaraRadera
  3. Jenny Håkansson26 mars 2012 kl. 21:17

    Vad mycket du hann med. Och fint blev det också.
    Det var roligt att träffa dig och alla ansra på Sy-Lanet.
    Kram och ha en mysig vecka.
    Jenny Håkansson

    SvaraRadera
  4. Piluttan, det är jag själv som ärger kiss&bajshundarna, har illustrerat dem själv och låtit få dem stygnsatta. :)

    Fangoria, tack så mycket!

    Jenny, det var kul att träffa dig med, hoppas på fler gånger. :)

    SvaraRadera
  5. Åh vill ha hundarna på tyg!! Det var efter min kommentar som det kom med en bajsning :D

    SvaraRadera
  6. Inte illa! Bra producerat. Brukar mest tjöta på våra träffar jag.

    SvaraRadera
  7. såå mycket fint och va roliga hundar!! :=)
    hinner man verkligen sy så mycket på en syträff?? wow!!

    ..och i skeåne prautar vi änte alls teokigt!! ;=)

    SvaraRadera