söndag 19 januari 2014

Dublett i blommigt...

 Klänning nummer nio och tio är båda blommiga. Älskar det härliga Stenzotyget med grå botten. Är inte helt nöjd med ärmsluten på den prickiga, får se hur jag väljer att göra där. Lutar mot en smal muddkant i svart.

Jag har länge velat ge mig på koftor och boleros och andra överplagg att kombinera till mina klänningar. Detta är första prototypen till vad jag vill kalla V-hals bolero. Eftersom jag aldrig har plagg av denna typ öppen så valde jag att sy ihop den mitt fram så man tar på sig den som en tröja. Jag är helnöjd.
Den sitter dock mycket bättre på mig än på dockan, eftersom jag har en aningens mer vaddering än vad hon har...
När jag nu blev så nöjd med prototypen så valda jag att klippa skarpt på nästa. En bolero att ha på syfestivalen i februari, då jag ska jobba åt Delatezz.
Har tre klänningar utklippta för detta ändamål med, men inväntar tyg till kjoldelen på två av dem.
Dessutom behöver jag köpa vikresår.


Förövrigt hade jag tvättdag i dag, och kom fram till att jag nu har 25 egensydda klänningar i min garderob. Fler blir det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar