fredag 20 december 2013

Årets julklädsel

 Så här såg skissen ut. Köpte detta ljuvliga tyg från Znok (Lillestoff) på syfestivalen, med tanke att det skulle bli klänning till mig. Så blev det ju också. Jag höll mig för en gångs skull till planen! Woho!
 Jag höll mig dock inte till skissen. Bland annat upptäckte jag att jag bara hade småsnuttar röd mudd kvar, så det fick bli vitt istället. Dessutom valde jag att köra på en snedkrage, för ett lite mer arbetat intryck.

Snedkragen var ett infall och ett lyckat experiment, har aldrig sytt snedkrage förr. Faktiskt aldrig krage alls. Är väldigt nöjd med resultatet. 
 
 Namnlappen fick hamna i snibben på kragen, tycker det blev en kul detalj. Den passade liksom in där.

Även ärmarna fick sprund. Detta var dock med i planen från början. Ärmarna är trekvartslånga, en favorit hos mig.
 
 Sonen fick en matchande tröjskjorta, även denna med krage, men centrerad denna gång.

Allt som allt är jag löjligt nöjd, nu kan julen få komma.
God jul!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar