fredag 1 oktober 2010

Dagens skörd...

Dagens färdigställande resulterade i två par smalare velourmuddisar och en skön fleecetröja åt lillfisen. Har en hel drös plagg utklippta som ska sys ihop alternativt muddas/fållas, men jag inväntar namnlapparna. Sen har jag att göra, massor.

Tröjan har legat utklippt sedan i somras, men inte blivit färdigsydd då det inte funnits något behov för en värmande fleecetröja, förens nu... Gillar verkligen detta monstertyg, har det i två färgställningar, men nu finns det inte så mycket kvar av nån av dem.

Velourmuddisarna är i en smalare modell, någonstans mitt emellan tightsen och muddisarna jag brukar sy. Och ja, de är olika långa. Tänkte lite fel då tanken från början var att de gröna skulle fållas och inte muddas, men ångrade mig tydligen under arbetets gång. Men det gör inget, fisen kommer kunna använda dem längre bara.

Mönster
Eget; Raglan och moddat muddbyxemönster

Bra
Är skönt att jobba med fleece och velour och sånt igen, efter en hel sommar utan.

Dåligt
Att mina namnlappar inte kommit ännu.
Hade velat ha gröna muddar till fleecetröjan, men hade ingen bra grön nyans.

Tyg
Fleece från Hemtex
Grön mudd från Mjuka Tyger (kameleont design)
Turkos mudd från Tradera
Grön velour från MG-tyger
Orange velour från Stoff & Stil



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar