söndag 14 mars 2010

Byxor och åter byxor

Som sagt så har det pågått massproduktion i mitt hus, och detta är resultatet.
Några byxor ligger fortfarande uppklippta och väntar på att sys ihop, men eftersom min bruna sytråd lägligt tog slut får de ligga och jäsa ett tag till.

Först ut i byxparaden har vi ett par sköna svarta jeansmuddisar med turkosa detaljer. Sydda i samma modell som starstruckbyxorna, men breddade och förlängda. Tänkta som slit-med-hälsan jeans till dagmamman.

Kunde inte motstå att bandkanta ficköppningen, blev snyggt!

Näst på tur kommer gubbmuddisarna i remake, med bruna muddar den här gången. Även dessa är förlängda och breddade.

Även en clownbyxe-remake fick det bli. Älskar verkligen den här byxan, är hur härlig färgkombo som helst!
Muddarna är förlängda mot originalet, och mönsterpassningen är perfekt!

Ett par mysiga mjukismuddisar kastade jag också ihop åt fisen.
Tyget är ett mjukt och skönt t-shirt tyg, som passar bra att skrota runt i.
Brunt och orange känns som en bra kombo på min kille.

Och sist ut har vi ett par nya hello-kitty byxor! Denna gång är de breddade och fodrade med samma orange tyg som föregående byxa är sydd i.
Den här gången blev de perfekta!
Mönster
Egetritat; Muddisar och Rocker

Bra
Att muddisar går å snabbt att kasta ihop och ger ett så bra resultat.

Dåligt
Jeansbyxan känns aningens för bred. Jag ville ha rymd - inte tält.

Tyg
Snedslå från mormor
Jeans från mormor
Hellokittytyg från tradera
Orange t-shirttyg från Ohlssons tyger
Rutigt bomullstyg från Ellos
Randigt tyg från Ohlssons tyger
Mudd från RosaHuset

Övrigt
Var i helgen på en tygräd hos min Farmor, vilket resulterade i en säck tyger.
Dessutom gjorde jag ännu en räd till Mormor, och det gav 1½ säck till.
Uuuuunderbara tyger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar